Preskočiť na obsah

Domov | Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

Článok I.
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

  • Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na nákup tovaru prostredníctvom e-shopu apipraktik.sk (ďalej aj “Predávajúci” alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktov ponúkaných Predávajúcim na webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa alebo ochodného partnera v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
  • Obchodník je prevádzkovateľom, dodávateľom tovarov a služieb e-shopu www.apipraktik.sk, spoločnosť APIPRAKTIK s.r.o. so sídlom Lipová 1, 06601 Humenné, Slovenská republika; IČO: 52 876 977; IČ DPH: SK2121162780; zapísaná oddelením obchodného registra vedeného Okresným súdom Prešov v Odd.: Sa, vložke č.: 25317/P. (ďalej ako APIPRAKTIK s.r.o.)
  • Obchodník je platiteľom dane z pridanej hodnoty.
  • Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je: [email protected], +421 918 482 017.
  • Prevádzkový čas: Po-Štv 7:30 – 16:00 hod., Pia 7:30 – 14:00 hod.
  • Sídlo prevádzky: Lipová 1, 066 01 Humenné.
  • Príjem objednávok: Nonstop.
  • Bankové spojenie: UniCredit Bank, IBAN: SK91 1111 0000 0016 1354 4005.
  • Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv je: Lipová 1, 066 01 Humenné.

Pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok, Obchodník v súlade so zákonom č. 108/2024 Z.z. v platnom znení, uvádza a definuje tieto pojmy:

  • Kupujúci je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby a vstupuje do obchodného vzťahu s predávajúcim a súhlasí s týmito Obchodnými podmienkami, uvedenými na stránke apipraktik.sk.
  • Tovarom, produktom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
  • Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné, vrátane DPH. Prípadné poplatky za dopravné a pod., sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíka a ich výška sa odvíja od voľby kupujúceho.
  • Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
  • Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickú komunikáciu.
  • Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom, dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
  • Obchodník (ďalej aj “Predávajúci”) je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike, koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
  • Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike, nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
  • Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom. Na Kupujúcich, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
  • Pojem Internetový obchod je totožný s pojmom Elektronický obchod a s pojmom Webové sídlo.
  • Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Obchodníkom.

Článok II.
OBJEDNÁVKA

  • Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie objednávky produktov Kupujúcim, realizované najmä využitím webového sídla Obchodníka, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
  • K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Obchodníkom dochádza momentom doručenia potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorú Kupujúci vytvoril (elektronicky na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú si zvolil Kupujúci v procese vytvárania objednávky).
  • Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením všetkých záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho. A to najmä doručením a zaplatením produktov v zmysle uzatvorenej kúpnej zmluvy. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva Kupujúceho v zmysle zákonnej zodpovednosti za vady produktov zo strany Obchodníka.
  • Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formulára.
  • Po vytvorení (odoslaní) objednávky, zákazník dostane automatickú emailovú odpoveď s potvrdením prijatia objednávky e-shopom. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že súhlasí s obchodnými a dodacími podmienkami internetového obchodu. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zrealizovanej objednávky a kupujúci je povinný pred dokončením objednávky sa s nimi oboznámiť. K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Obchodníkom dochádza momentom doručenia potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorú Kupujúci vytvoril (elektronicky na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú si zvolil Kupujúci v procese vytvárania objednávky).
  • Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim, ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je odoslanie tovaru.
  • Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.

Článok III.
PLATOBNÉ PODMIENKY

Cena produktov objednávaných prostredníctvom Webového sídla Obchodníka (ďalej len „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim.

Za tovar a služby v e-shope je možné zaplatiť nasledovnými spôsobmi:

  1. Platba na dobierku. K cene objednaného tovaru predávajúci pripočíta poplatok, zahŕňajúci prepravné plus poplatok za dobierku 2,20 € vrátane DPH. Tovar na dobierku sa posiela iba v
    rámci Slovenska.
  2. Platba v hotovosti pri osobnom prevzatí na sklade APIPRAKTIK s.r.o.
  3. Platba vkladom alebo prevodom na účet Predávajúceho – cena 0 Eur. Platba bude realizovaná na základe zálohovej faktúry – vopred, tovar bude expedovaný po prijatí peňažných prostriedkov na náš účet.
  4. Platba cez Paypal/GoPay – cena 0 Eur.

Článok IV.
DODACIE PODMIENKY

  1. Ak je tovar na sklade, je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase. Zvyčajná lehota kedy Obchodník expeduje produkty je 3 pracovné dni odo dňa zaplatenia celkovej ceny objednávky.
  2. Zásielka obsahuje daňový doklad (faktúru), ktorý zároveň slúži ako záručný list. Pokiaľ nebola faktúra priložená v objednávke, kupujúci si môže faktúru kedykoľvek stiahnuť z automaticky vygenerovanej správy, ktorá mu bola zaslaná pri potvrdení objednávky.
  3. Spoločnosť APIPRAKTIK s.r.o. sa zaväzuje dodať tovar zákazníkovi na adresu, ktorú zákazník uvedie v objednávke ako miesto doručenia.
  4. Osobný odber tovaru je možný iba po predchádzajúcej dohode a na adrese skladu: APIPRAKTIK s.r.o., Lipová 1, 066 01 Humenné, Slovenská republika.

Článok V.
POPLATKY ZA PREPRAVU, BALNÉ A MOŽNOSTI PLATIEB

  • V kúpnej cene produktov nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov.
  • Expedícia tovaru v rámci Slovenskej republiky – sadzba prepravného sa odvíja od hodnoty objednávky od 0 € – 3,20 €, vrátane DPH. O výške prepravného je klient informovaný v procese objednávky.
  • Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov:

Formy Dopravy:
– Slovenská pošta, na adresu (po predchádzajúcej dohode)
– Osobný odber
– Kuriérska služba Packeta
– Výdajné miesto Packeta

  • Prepravné náklady do zahraničia sú uvedené na podstránke „Prepravné podmienky“.
  • Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj iných cenách za tieto služby.

Článok VI.
STORNO OBJEDNÁVKY

  1. Stornovať objednaný tovar má zákazník právo do 24 hodín od vytvorenia objednávky bez storno poplatku. Stornovať objednávku môže kupujúci doručením e-mailu.
  2. Stornovanie už vyexpedovanej objednávky je možné, avšak za poplatok vo výške dopravných nákladov.
  3. Ak už bola Vaša objednávka zaplatená, peniaze Vám vrátime bez zbytočného odkladu najneskôr však do 14 dní rovnakým spôsobom, aký ste použili pri svojej platbe, pokiaľ sa spolu nedohodneme na inom spôsobe vrátenia bez toho aby vám boli účtované ďalšie poplatky.
  4. Zároveň si vyhradzujeme právo stornovať Vašu objednávku a odstúpiť od kúpnej zmluvy na tovar, ak vám ho nebudeme schopní dodať z objektívnych dôvodov, napríklad z dôvodu nedostupnosti (vypredania zásob alebo stiahnutia z ponuky), alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia nie sme schopní dodať tovar v dohodnutej lehote, alebo cene, a/alebo zabezpečenie tovaru by nám spôsobilo neprimerané ťažkosti a neprimerané výdavky v pomere k hodnote objednaného tovaru, pokiaľ sa s Vami nedohodneme na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky vás budeme bezodkladne informovať telefonicky alebo e-mailom. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti, Vám budú finančné prostriedky vrátené bez zbytočného odkladu najneskôr však do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili, prípadne spôsobom, ktorým bola úhrada vykonaná, pokiaľ sa nedohodneme inak.

Článok VII.
ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

  1. Zákazník je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 19 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku v lehote 14 dní od prevzatia tovaru alebo odo dňa uzavretia zmluvy o digitálnom plnení (napr. e-knihy, software a pod.). V prípade, ak v rámci jednej objednávky bol tovar dodaný oddelene, lehota na odstúpenie plynie okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný. Zákazník môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie. Ak zákazník odstúpi od zmluvy, ruší sa tým aj každá prípadná doplnková zmluva s ňou súvisiaca.

V súlade s ust. § 19 ods. 2 zákona č. 108/2024 Z.z. zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

  • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  • dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, napr. tovar potravinového charakteru,

2. Právo na odstúpenie od zmluvy ste povinný uplatniť písomnou formou v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (e-mail na adresu: [email protected]), pričom môžete použiť formulár dostupný na našej internetovej stránke (pre uloženie kliknite pravým tlačidlom na odkaz, zvoľte možnosť “Uložiť súbor”. Následne ho môžete v počítači vyplniť a vytlačiť). Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak ste oznámenie o odstúpení od zmluvy odoslali najneskôr v posledný deň lehoty.
3. Odstúpením od zmluvy sa kúpna zmluva ruší od začiatku. Zákazník môže odstúpiť aj len vo vzťahu k časti predmetu zmluvy (ak predmetom zmluvy resp. záväznej objednávky bolo dodanie niekoľkých titulov) a v takom prípade sa zmluva ruší len v tejto časti.
4. Zákazník je povinný najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť na adresu APIPRAKTIK s.r.o., Lipová 1, 066 01 Humenné, Slovenská republika, odporúčame tovar zaslať ako balík doporučenou zásielkou. Tovar nám, prosíme, neposielajte dobierkou. Za účelom urýchlenia procesu do balíka priložte vyplnený formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý si viete stiahnuť TU. Lehota na vrátenie tovaru sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Náklady spojené s vrátením tovaru k nám na prevádzku znáša zákazník.
5. Tovar nám, prosíme, doručte kompletný, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný, inak zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

6. Kúpnu cenu vám vrátime najneskôr do 14 dní rovnakým spôsobom, aký ste použili pri svojej platbe, pokiaľ sa nedohodneme inak, najmä prevodom na vami uvedený bankový účet. Kúpnu cenu však nie sme povinní vrátiť, dokým nám nie je doručený tovar, alebo kým nám zákazník nepreukáže aspoň spätné zaslanie tovaru. Pri odstúpení od zmluvy vám budú rovnako refundované náklady dodania tovaru v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý vám ponúkame (t.j. bežné poštovné za doručenie zásielky Slovenskou poštou). V prípade neoprávneného odstúpenia od zmluvy vám bude tovar vrátený na Vaše náklady.

Článok VIII.
REKLAMAČNÝ PORIADOK (ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUKA, REKLAMÁCIE)

  1. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku ihneď po doručení. V prípade zistenia poškodenia balíka vyhotoví záznam o rozsahu a povahe poškodenia s doručovateľom (kuriérom) alebo poškodený balík nepreberie. O takejto situácii je potrebné okamžité informovanie emailom na [email protected].
  2. Za poškodenie vzniknuté prepravcom neručíme.
  3. Zákazník je povinný skontrolovať počet balení a tento počet musí byť totožný s počtom uvedeným na prepravnom liste, ktorý podpisuje pri preberaní zásielky.
  4. Kupujúci si reklamáciu uplatňuje e-mailom na [email protected]. Reklamácia musí obsahovať meno kupujúceho, číslo faktúry, dátum nákupu, popis zistenej chyby a fotodokumentáciu, ak sa z nej dá posúdiť poškodenie. Reklamovaný tovar spolu s dokladom o kúpe je potrebné zabaliť a poslať na adresu: APIPRAKTIK s.r.o., Lipová 1, 066 01 Humenné, Slovenská republika. Tovar zaslaný na dobierku nepreberieme.
    • Reklamačné konanie začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
      – doručenie oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
      – doručenie reklamovaného tovaru obchodníkovi alebo doručenie fotodokumentácie, ak obchodník potvrdí, že takáto fotodokumentácia je na začatie reklamačného konania dostačujúca.
  5. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru:
    • ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil, alebo na ktorú bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený,
    • ak kupujúci neuplatnil svoje právo týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
    • ak vada tovaru vznikla skladovaním a používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
    • ak vada tovaru vznikla nevhodným alebo nesprávnym dávkovaním.
  6. V prípade výživových doplnkov je expiračná doba uvedená na obale.
  7. V zmysle ustanovenia § 620 Občianskeho zákonníka sa záručná doba neskončí pred uplynutím lehoty vyznačenej na obale označenej ako „Minimálna trvanlivosť do:“.
  8. Spoločnosť APIPRAKTIK s.r.o. garantuje, že výrobky zasielané odberateľom majú odo dňa zaslania expiračnú dobu minimálne 3 mesiace. V prípade kratšej expiračnej doby zásielku odošleme až po súhlase zákazníka. V opačnom prípade vzniká zákazníkovi nárok na vrátenie tovaru, alebo inú kompenzáciu.
  9. V prípade neoprávnenej reklamácie tovaru Kupujúcim hradí všetky náklady spojené s vybavením reklamácie Kupujúci, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak.
  10. V prípade, že sa rozhodnete balík vrátiť na APIPRAKTIK s.r.o. (dá sa to do 7 dní od prebratia balíka) bez udania dôvodu, tak nám ho zašlite na vyššie uvedenú adresu (výrobky nesmú byť otvorené a nijako nesmú byť poškodené). Vrátime Vám finančné prostriedky za balík v hodnote Vášho vyskladneného tovaru po odrátaní poštovného 3,20 EUR (pri dobierke je to 4,20 EUR) bez ohľadu na to, či ste poštovné z Vašej strany platili alebo nie (pri vrátení balíka do APIPRAKTIK s.r.o. sa nevzťahuje na túto vrátenú zásielku “akciová doprava” alebo “doprava zdarma”).

Článok IX.
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

  • Kupujúci v zmysle všeobecného nariadenia o ochrane údajov poskytuje Obchodníkovi osobné údaje na účel vytvorenia platnej objednávky, uzavretia kúpnej zmluvy, plnenia a dodatočného potvrdenia podmienok kúpnej zmluvy,  spracovania elektronickej objednávky, realizácie dodávky, zúčtovania platieb a nevyhnutnej komunikácie medzi Zmluvnými stranami.
  • Kupujúci zaslaním objednávky dáva súhlas so spracovaním svojich osobných údajov poskytovateľovi v rozsahu meno a priezvisko, adresa, email, telefónne číslo, s cieľom fakturácie ním objednaných tlačených produktov a zasielania informačných emailov obchodníka  kupujúcemu. Obchodník  sa zaväzuje, že bude postupovať pri spracúvaní osobných údajov v súlade s ustanoveniami nového zákona o ochrane osobných údajov č. 18/2018 Z. z. v znení neskorších právnych predpisov a Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. 4. 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov). Kupujúci súhlasí, že obchodník je oprávnený poskytnúť osobné údaje spolupracujúcim tretím osobám, pokiaľ je to potrebné na zabezpečenie objednaných produktov kupujúceho od poskytovateľa. Súhlas je udelený na dobu poskytovania tlačených produktov a do času povinnej evidencie účtovných údajov o kupujúcom.
  • Obchodník postupuje pri zaobchádzaní s osobnými údajmi Kupujúceho v súlade s ustanoveniami nariadenia. Iným subjektom bude umožnený prístup k osobným údajom zákazníkov len v prípadoch stanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä v priebehu správneho či trestného konania).
  • Kúpením tovaru vzniká medzi kupujúcim a obchodníkom vzťah, na základe ktorého obchodník využíva osobné údaje Kupujúceho aj na účely oslovovania s marketingovými ponukami Predávajúceho. Právnym základom spracúvania osobných údajov je oprávnený záujem – marketingová a obchodná podpora predaja podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) nariadenia a zákon č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov. Oprávneným záujmom je informovať dotknuté osoby o vlastných podobných produktoch a službách. Čas platnosti súhlasu uplynie po 5 rokoch odo dňa posledného poskytnutia služieb alebo tovaru alebo prihlásenia sa na odber marketingových ponúk.
  • V záujme prispôsobovania marketingových ponúk individuálnym potrebám užívateľa, bude poskytovateľ na základe histórie objednávok užívateľa vytvárať personalizované marketingové ponuky. Na vytváranie personalizovaných marketingových ponúk budú využívané aktivity užívateľa na webových sídlach (cookies a google analytics).
  • Z dôvodu skvalitnenia predaja Obchodníka môže byť kupujúcemu emailom doručený dotazník, ktorý slúži výlučne na overenie kvality poskytovaných služieb.
  • Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí so zhromažďovaním a používaním informácií o sebe a uskutočňovaných nákupoch. Kupujúci vyhlasuje, že svoje osobné údaje poskytuje dobrovoľne pre korektné plnenie objednávky.
  • Obchodník vyhlasuje, že neposkytne osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti pre účel doručenia tovaru alebo služieb, a zároveň okrem prípadov vyplývajúcich z týchto všeobecných obchodných podmienok.
  • Kupujúci, ktorého osobné údaje sú spracúvané Obchodníkom, má právo od predávajúceho  požadovať prístup k osobným údajom, ktoré sa ho týkajú, ako aj právo na opravu, vymazanie alebo obmedzenie spracúvania týchto údajov.
  • Ak sa kupujúci domnieva, že spracúvanie osobných údajov, ktoré sa ho týka, je v rozpore so všeobecným nariadením o ochrane údajov, má právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým sa rozumie Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava. Prípadné otázky týkajúce sa ochrany osobných údajov môže kupujúci adresovať zodpovednej osobe predávajúceho prostredníctvom e-mailovej adresy : [email protected].
  • Pri registrácii resp. vytvorení objednávky, si môžete vybrať, či chcete od nás dostávať pravidelné informácie o novinkách. Možnosť zasielať newsletter si viete zvoliť aj individuálne na stránke zadaním svojej e-mailovej adresy, prípadne kliknutím na odkaz v rámci e-mailu, ktorý sme Vám odoslali. Samozrejme, zo zasielania newsletterov sa môžete kedykoľvek odhlásiť. Na Vašu e-mailovú adresu vás budeme informovať aj o vybavovaní Vašej objednávky, dostupnosti a nedostupnosti tovarov, a taktiež Vám budeme zasielať zľavovú poukážku, v prípadoch, keď Vám v súlade s týmito obchodnými podmienkami vznikol nárok na zľavu. Všetkým zaregistrovaným zákazníkom môžeme nepravidelne (maximálne niekoľkokrát ročne) posielať dôležité informácie, ktoré súvisia s prevádzkou nášho internetového obchodu a využívaním používateľského konta. Ak Vás e-maily od nás obťažujú, napíšte nám, prosím, e-mail na [email protected].

Na akékoľvek ďalšie otázky, nejasnosti a pripomienky Vám radi odpovieme.

Alternatívne riešenie sporov

  1. Účelom tohto článku VOP je informovať Spotrebiteľa o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom.
  2. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t. j. medzi Spotrebiteľom a Obchodníkom. Spotrebiteľ môže svoj spor s Predávajúcim riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.
  3. Orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže Spotrebiteľ obrátiť.
  4. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
  5. Kupujúci môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov – pozri Čl. 14 ods. 1 a 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18. 6. 2013).
  6. Odkaz na platformu: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

Článok X.
VEĽKOOBCHODNÁ SPOLUPRÁCA

Spoločnosť Apipraktik s.r.o. zabezpečuje veľkoobchodnú spoluprácu pre právnické osoby a živnostníkov poskytujúcich predaj potravín, liekov, výživových doplnkov za nasledujúcich podmienok:

  • Minimálna hodnota objednávky za veľkoobchodné ceny je 150€!
  • Mesačný obrat na zachovanie veľkoobchodných cien je 200€. Prvé 3 mesiace sa táto suma nemusí dodržať. V prípade, že po troch mesiacoch obraty nebudú nad 200€, Spoločnosť Apipraktik s.r.o. má právo preradiť odberateľa do inej cenovej kategórie.
  • Prvé tri objednávky dodá výlučne na dobierku, prípadne po úhrade bankovým prevodom vopred. Ďalšie objednávky na faktúry s 2-týždňovým dátumom splatnosti. Pri faktúre v hodnote nad 500,00 EUR s 1-mesačnou splatnosťou.
  • Spoločnosť Apipraktik s.r.o. sa zaväzuje vymeniť tovar pred ukončením exspirácie – dátum však musí byť cca 1 mesiace pred ukončením záruky, preexspirovaný tovar neberieme späť. Odberateľ je povinný si sledovať dátumy spotreby.

Článok XI.
PRÁVA SPOTREBITEĽA

Spotrebiteľ nie je povinný vrátiť ani uschovať produkt, ktorý mu obchodník dodal alebo poskytol bez objednávky (ďalej len “nevyžiadané plnenie”). Nečinnosť spotrebiteľa po prijatí nevyžiadaného plnenia nemá za následok vznik povinnosti spotrebiteľa uhradiť cenu alebo iné náklady za nevyžiadané plnenie alebo vznik iných povinností pre spotrebiteľa. Nevyžiadaným plnením je aj ďalšie opakujúce sa plnenie poskytnuté spotrebiteľovi na základe zmluvy, ak spotrebiteľ výslovne o ďalšie plnenie nepožiadal. Opakujúce sa plnenie sa vždy považuje za nevyžiadané, ak obchodník nepreukáže opak.

Apipraktik s.r.o. zodpovedá zákazníkovi najmä za:

  • dodržanie ceny, ktorá bola platná v čase odoslania objednávky zákazníkom, ak došlo k akceptácii objednávky
  • odoslanie tovaru bez vád
  • dodanie tovaru v množstve a kvalite podľa objednávky, za predpokladu, že došlo k jej akceptácii
  • dodanie tovaru včas v záväznej dobe dodania
  • zaslanie daňového dokladu (faktúra) emailom, ak si zákazník neprial inak

Apipraktik s.r.o. nenesie zodpovednosť za:

  • oneskorené doručenie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa

Článok XII.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  • Právne vzťahy medzi Obchodníkom a kupujúcim neupravené VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, ak sa na ne nevzťahuje zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
  • Tieto VOP strácajú účinnosť dňom nadobudnutia účinnosti neskorších VOP.
  • Aktuálne VOP sú zverejnené po dobu dvadsaťštyri (24) hodín denne na internetovom portáli poskytovateľa www.apipraktik.sk a v tlačenej podobe sú k dispozícii na adrese sídla poskytovateľa.
  • Akékoľvek spory sa budú riešiť pred vecne a miestne príslušným súdom v Slovenskej republike. Zároveň akékoľvek reklamácie užívateľov v postavení spotrebiteľov budú vybavované v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024 Z. z. Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne na adrese poskytovateľa.